Thursday, June 18, 2009

學英文,從一個"Come"字開始

經常和老外對話時,你會不會突然覺得, 咦, 這個字用的真好, 可是我就是用不出來。很多人英文沒學好,不是字認得太少,而是貪多。囫圇吞棗,結果每一個字都一知半解,就算了解了也不會,就算會用也只會用一個意思。Less is more,是我經常學生提到的學英文的金科玉律,英文,一個字一個字學最快。你以後查字典的時候,記住,把每一個例句唸一遍,閉上眼睛,再repeat一遍,看看記不記得。不記得了就再看一遍。
以下和come相關的例句,你試試一試,每句唸一遍,然後把英文蓋住,試試只看中文,能不能直接反應出道地英文的句子。.
1. All our good planning came to naught.
我們所有的好計劃結果都成泡影。
2. The solution of the problem has just come to me.
我剛想起如何解答這?襤暋D。
3. The corn will come along better if it rains.
如果下雨, 玉米?N長得更好。
4. The boy comes of a good family.
這孩子出身於很好的家庭。
5. The total comes to$100.
總額是100美元。
6. This dress comes in four sizes.
這種衣服共有四種尺寸。
7. Thus, I came to like him.
於是, 我便開始喜歡他。
8. How come you never visit me any more?
你究竟為什麼總不來看我呢?
9. It comes hard for me to accept your views.
我很難接受你的觀點。
10. The chairman will have to come down on one side or the other soon.主席不得不很快決定支持哪一方。
11. When we come down to details, the plan seems possible.
談到細節此方案看來可行。
12. Our survey has come a long way thes! e days.
這些天我們的調查已經取得了很大進展。